Home İKİ TEKER ÜSTÜNDE İzmir’den Çeşme’ye Bisikletle

İzmir’den Çeşme’ye Bisikletle

Malum serbest dalış aerobik kapasite antrenmanlarımı uzun bisiklet ve 10 km koşu antrenmanları hatta  bazen yarışlarına katılarak yapıyorum. Bu bisiklet antrenmanlarından en ritüel olanlarından biri de İzmir Alsancak’tan, Çeşme’ye eski yoldan giderek yaptığımız.

Bütün bu yol boyunca antrenörüm Çağan Er bisikleti ile eşlik etmektedir. Üzerimizdeki çantalar ekstra su,bisiklet üstünde kullandığımız yiyeceklere ve tamir malzemelerine aittir. Tüm yolda sadece 1 mola verilmektedir ve mola yerine kadar takviyeyi çantalardan kullanmaktayız. Zahmetli ama o dağ yollarında gerekli.Neden kilitli ayakkabı giymediniz diyenler için not düşeyim . Ben onlara bir türlü alışamadım , inşallah bu sene alışacağımı düşünüyorum.

İzmir Alsancak Cumhuriyet Meydanı’ndan pedal çevirmeye başladık ve sahil yolundan devam ettik Üç Kuyular Vapur İskelesi’nin ordan Bahçelerarası’na doğru döndük. Bu yol sizi direkt otobana paralel giden düz bir yola çıkartıyor ve Güzelbahçe ile birleşiyor. Buraya kadar ki kısımda gerçekten araçlara özellikle sahil yolunda ve Bahçelerarası’nda çok dikkat etmeniz gerekiyor.

izmir çeşme bisiklet harita görünümü

Güzelbahçe’den sonra Zeytinalan’ı ve Urla’yı geçiyorsunuz. Urla’dan sonra aslında Çeşme’nin eski yoluna girmiş oluyorsunuz.Hemen hemen 1 saat 40 dakika’da biz İzmir Teknoloji yokuşunun orada oluyoruz. Ancak zaten yol burdan sonra başlıyor aslında. Karşınıza çok sevgili 7 km sürecek olan dik bir yokuş geliyor.Ortalama 40dakika’da burayı tırmandığımızı söyleyebilirim.Çetin’in Yeri diye bir restaurant var tepeye varmadan.Çok meşhurdur.Araba ile giderseniz durabilir tandır yiyebilirsiniz.Fena değil. Ancak bizim o kadar mola süremiz olmayacağından biz teyet geçiyoruz.Bir de bisiklet üstündeyken tandır pek akıllıca bir seçim olmaz şimdiden uyarayım.

Tepe noktaya vardığımızda 15-20 dakikalık bir mola veriyoruz. Tepe dediğim nokta Barbaros Köyü Sapağı oluyor ve manzaralı bir kafe bulunmakta.İhtiyaç molası için de çok uygun bir yer. Aksilik bazen lastiğimiz patlıyor ve görüntü bu şekilde oluyor. Tavsiyem bu tamiratı yapabilecek bir kit ve bilgi. Lastiklerin durumunu yola çıkmadan önce kontrol ettiğiniz gibi mola yerlerinden sonra da kontrol etmeniz faydanıza olacaktır.Didem Kara Çağan Er İzmir Çeşme Bisiklet
Bizim bu antrenmanımızda sizin de fark ettiğiniz gibi bisikletler arası bir dengesizlik söz konusu tabii ki çünkü Scott Scale 40 bir dağ bisikleti ama benim kullandığım Specialized Allez ise bir yol bisikleti. Mesela yokuş aşağı Scott size kendinizi daha güvende hissettiriyor ve amortisör sistemi nedeni ile bedeninize vibrasonu daha az gönderiyor ama yokuşta ağır kalıyor.Bu nedenle size dağ bisikleti ile bu yolu çıkın diyemem.Ancak Specialized bir yol bisikleti olarak tabii ki daha hızlı ancak onun da dezavantajı yol ne kadar vibrasyonlu ise o kadar vücudunuzda hissediyorsunuz. Gönül isterdi ki kocaman düz yollarda yada daha düz zeminli yokuşlarda bisiklet sürelim ancak antrenman imkanları İzmir’de bu.

Didem Kara İzmir Çeşme Bisiklet Antrenmanı

Bu yolu gidebileceğiniz en güzel mevsim Nisan,Mayıs,Haziran.Haziran’a doğru sabah saatlerinin ısısı düzelmiş oluyor.Nisan ve Mayıs’ta sabah 8’den önce çıkmanızı tavsiye etmem,trafik açısından da iyi saatler değil. Yada çok erken çıkacaksınız 5:30 gibi ve hava ısındıkça yolda üst değiştireceksiniz. Biz erken çıkmayı tercih ediyoruz çünkü 11:00’de bile hava inanılmaz ısınmış oluyor ve gittiğimizde dinlenip günü kullanma imkanımızın olması da işimize geliyor.Akşam üstü bir de yumuşak yüzme antrenmanı yada 1 saat derin esneme içeren yoga seansı ekleyebiliyoruz.Size de özellikle varış noktasında öldüm bittim derdine düşmeden,duşa girmeden önce en az yarım saatlik bir esneme öneririm.Aynı tekrarı 6 saat sonra daha uzun yapmanız da ertesi gün çekeceğiniz kas ağrısını azaltacaktır.  Didem Kara Bisiklet TanitimYola çıkmadan önce  Windguru’dan kesinlikle rüzgara bakın derim yola çıkmadan önce.
Yol boyunca en son benzin istasyonunu Urla’dan Çeşme’ye girdiğinizde göreceksiniz.Bu nedenle buradan itibaren su ve izotonik içeceği yanınızda taşımanız gerekiyor.O noktaya kadar biz yanımıza sadece 2 şişe taşıdık o kadar. Bu antrenmanda 2199 kalori yaktım.Antrenman boyunca bu kalorinin en az %30’u yerine konabilmelidir. Bu da her saat 200 kalorilik bir enerji almanız anlamına gelmektedir.Özellikle İzmir  Teknoloji Yokuşu’na gelmeden 20 dakika önce sıvı ve besin ayarlamasına dikkat ediniz çünkü yokuş 40 dakika sürüyor ve baya bezdirici.  Böyle bir antrenmanın genelinde ortalama her 30 dakikada bir sıvı almanız gerektiğini unutmamalısınız. Hava sıcaklığının ve nemin durumuna göre sıvı kaybınız değişiklik gösterecektir.

LEAVE YOUR COMMENT

Sayfayı sevdin mi? O zaman daha sık görüşelim mi :)